maanantai 3. joulukuuta 2018

Joulukuun alun kuulumisia

Joulukuu tuli taas, hirveän nopeasti aika tuntuu kuluvan ja silti kun ajattelee kauanko velkaa vielä makselee, niin aika ei tunnu kuluvan lainkaan. Ristiriitaista.

Oon harvinaisen voimakkaasti reagoinut tähän pimeyteen ja kaamokseen. Väsyttää ja kaikki vähä masentaa ja ärsyttää. Kovasti oon yrittänyt taistella sitä vastaan ja tehdä edes joka toinen päivä jotain edes hieman mieltä piristäviä asioita. Nyt joulukuun alkupuolella oon tehnyt niitä jo aika paljon. Taidan olla sittenkin pikkuisen jouluihminen. :D

Jouluvalot on ikkunassa, on askarreltu, poltettu kynttilöitä, oon juonut glögiä lähes joka ilta jo reilun viikon. Väkersin piparkakkutalon. Tein riisipuuroa ja leivoin joulutorttuja. Riisipuuro oli muuten todella hyvää ruokaa taas pitkästä aikaa syötynä. Ja halpaa.

Rahaa tuhlasin marraskuussa joululahjoihin ja oonkin saanut hankittua jo melkein kaikki lahjat. Vähän oon tylsähkö lahjan antaja, koska haluan antaa semmosia lahjoja, mitkä kuluu pois eikä jää nurkkiin pyörimään. Niimpä oon ostanut tosi paljon erilaisia hygieniatuotteita lahjoiksi, myös lapsille. Toki lapsille on lisänä suklaata ja lahjapakkausten teemat kullekin sopivia, pienimmille muumia, isommalle star warssia. Lisäksi oon ostanut pyyhkeitä. Yhdelle kummilapselle ostin lelun lahjaksi, koska tiedän että hänen vanhemmat ostaa hälle vaan vaatetta ja käyttötavaraa joululahjoiksi ja hän sai viime vuonna vain yhden lelun. Muut  lähipiirin lapset sai ja saavat varmasti tänäkin vuonna röykkiöittäin niitä leluja, niin en siksi niille halunnut lisää lahjavuoreen leluja ostella.

Useana vuonna oon kummilapsille antanut lahjaksi ns. elämyslahjakortteja: esim. uinti- tai leffareissuja mun kaa taikka hoplop-lahjakorttia. Nyt on jokseenkin niin nuutunut olo, että ajatus lasten kuskaamisesta ja viihdyttämisestä ei u
tuntunut hyvältä. Ehkä sitten keväämmällä oon parempi kummi-täti ja annan lahjaksi näitä elämysjuttuja.


Itsellä menee koko joulu töissä (rahan tuloa ei voi estää). Otin jouluksi vielä lisävuoronkin. Tietää että tammikuussa tulee sitten hyvä palkka ja saa hyvillä mielin lähtä reissuun. Kuinkahan masentunut sitä helmikuussa lieneekään, kun joulu- ja tammikuussa ulosotto tulee lyhenemään reippaasti ja helmikuussa ei juuri lainkaan. Tammikuussa kun on sitten hyvin ansaittua lomaa. Kaikkea ei voi toki mitata rahassa ja se tammikuun lomailu kyllä auttaa jo ajatuksenkin tasolla jaksamaan tän pimeän ja työtäyteisen joulukuun ohitse.

Jospa sitä vielä tälle iltaa askartelisi paperista joulutähden tuohon ikkunaan. :) Mukavaa ja rauhallista joulun odotusta kaikille!


2 kommenttia:

  1. Olen ihan samanlainen lahjanostaja :). En juurikaan osta tavaraa. Omille lapsille kyllä jotakin, mutta heillekin maltilla. Olen ostanut joululahjoiksi jo saippuaa ja suihkusaippuaa ja loput ostokset ovat pääosin syötäviä, yksi joulukukka tulee varmaan ostettua lahjaksi. Kuluvat lahjat ovat parhaita ja niitä toivon itsekin (toki minua ei juurikaan lahjota, mutta olen ottanut tavaksi ostaa itsellekin joululahjan. Ja kyllä, paketoin sen myös :D.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itselle joululahjan ostaminen ois kans kiva, sais ainakin just mitä haluaa. :D

      Poista

Suositut tekstit