keskiviikko 19. helmikuuta 2020

Solidate

Tässä jonkin aikaa sitten yksi kommentoija ehdotti, että järjestelisin velat Solidaten kautta. Eksyinkin sitten Solidaten nettisivuille ja täyttelin hakemuksen sinne.  Olisin päässyt heidän järjestelylaina ohjelmaan. Keskusteltuani heidän kanssaan, olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että maksan velkani pois mieluummin ulosoton kautta.

Syyt:

1. Maksuhäiriömerkintä säilyisi Solidaten lainassakin

2. Solidaten korko 8.9%, ulosotossa korko 7.0%.

3. Solidaten laina-ajan kesto 24kk, ulosotossa jäljellä 15kk. Eli nopeammin maksan ulosoton kautta velan pois. En tiedä olisiko Solidaten kautta voinut tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä.

4. Minun pitäisi allekirjoittaa järjestelylaina sopimus ennen kuin tiedän paljonko saisin veloista akordia (veloista anteeksi) vai saisinko ollenkaan. En halua tähän ryhtyä, koska jos allekirjoitan sopimuksen niin sitten olen siihen tietenkin sitoutunut. Enkä halua sitoutua siihen, ennen kuin saisin laskettua tai arvioitua kumpi vaihtoehdoista tulisi minulle edullisemmaksi.

5. Solidaten kautta järjestelylainaa hakiessa ei vielä allekirjoitusvaiheessa olisi kuitenkaan varmaa, onnistuisiko järjestely vai ei. Järjestelyn onnistuminen vaatii sen, että velkojat ovat valmiita tulemaan velkasummassa vastaan.


Solidate on siinä mielessä oiva vaihtoehto niille, jotka haluavat joustavampaa laina-aikaa pienemmillä kuukausierillä. Minun kohdalla tämä ei ole hyvä järjestely, koska haluan veloistani ja maksuhäiriömerkinnästäni nopeasti eroon.

4 kommenttia:

  1. Kumma järjestely tuo, että täytyy ns. hyväksyä sopimus ensin, ei kuulosta edes järin lailliselta... Tsemppiä jatkoon! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää sinänsä ymmärrän heidän puolta. Koska saadakseen sopimuksen tarkan sisällön ja siihen sisältyvät mahdolliset akordit eli hyvitykset selville, pitäisi heidän lähestyä jokaista uo:n velkojaa sopiakseen heidän kanssaan ehdot. Ja he ei taas voisi tällaista sopimusta velkojien kanssa tehdä, ennen kuin heillä olisi minun heille antama valtuus (sopimus). Toki voisivat he tehdä jonkinlaisen alustavan tiedustelun velkojille, jolloin minulle muotoutuisi parempi kokonaiskäsitys siitä, paljonko olisi mahdollista velkasummaa pienentää eli saada sitä hyvitystä. Mutta oon tyytyväinen siitä, että selvitin tuonkin mahdollisuuden ja erityisen tyytyväinen siihen että takuusäätiön rinnalle on tullut tällainen toinen mahdollisuus ulosottovelallisella saada lainat maksettua muutoin kuin ulosoton kautta. Ja muutenkin monelle ei ulosottovelalliselle tästä voisi olla iso apu, velat saisi yhdistettyä järkevällä korolla ja kuukausierällä

      Poista
  2. Hmm minä olisin saanut järjestelylainan mutta homma kaatui velkojieni haluttomuuteen myydä lainojani Solidatelle.Sain neuvoksi jättää velat maksamatta ja antaa niiden mennä perintään ja ulosottoon.Ja niin minä ajattelin tehdä,sillä muuta vaihtoehtoa minulla ei ole jäljellä takuusäätiö on hidas eikä ole mitään takuita siitä että asia onnistuisi heiltä sen paremmin ja velkajärjestelyyn minulla on vielä pitkä matka jos siihen nyt edes pääsee

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa harmi, että velkojat eivät tulleet vastaan.. Tsemppiä sulle kovasti!

      Poista

Suositut tekstit