maanantai 1. lokakuuta 2018

Väliaikaraporttia

Jotenkin oon aika ihmeissään tästä mun olotilasta. Tuntuu että asiat soljuu omalla painollaan, enkä stressaa liiemmin rahasta. En vaikka on tulossa auton katsastusta ja sitä myötä aika varmasti sen remppaamista. En vaikka mulla on kaapissa vaan yhdet sopivan kokoiset farkut. En vaikka mun talvikengistä on pohja irronnut. 

Lisäksi on tulossa kahdet pyöreät synttärit ihan lähipiirissa. On tulossa pikkujoulut. On tulossa joulu ja joululahjat. Heh! Kaikenlaista on tulossa plus vielä kaikki yllätykset, mitä varmaanki vielä tulee..

En vaan jaksa jotenkin stressata niitä. Kyllä ne siitä suttaantuu pikkuhiljaa. En halua käyttää hirveänä rahaa, mutta en halua kyllä tuhlatakkaan. Silti olen jotenkin onnistunut pääsemään johonkin zen-olotilaan ja se on aiheuttanut ihmeellisyyksiä. Tuntuu että rahaa kuluu paljon vähemmän! :D 

Olen kahden viikon aikana siirtänyt käyttörahoista jo 100e ulosottotilille, koska tuntuu että sitä rahaa on vaan sieltä jäänyt yli. Joka päivä budjetti alittuu. Oon päättänyt, että yllämainitut asiat kyllä hoituu ensi palkan budjetista ja jos ja kun autoon tulee remppa niin aion koskea mun 1350 euron puskuriin sen osalta, koska siksihän sitä puskuria oon keräillyt ettei tuu sitten paniikki, itku ja harmitus kun kaikki rahat häviääkin tililtä. Mutta katsotaan.

Kaikkinensa väliaikaraportti kun kuun palkkapäivään on kaksi viikkoa:

- Käyttötilillä 220e

- Laskutililllä 200e (tästä auton tankkaus vielä ja yksi 60e lasku)

- Ulosottotilillä 350e odottamasssa, että saan 1000e täyteeen ylimääräistä suoristusta varten

Yleensä inhoan syksyä. Ehkä tämä syksy ei ole vielä tarpeeksi pitkällä, että olisin siihen inhoamisvaiheeseen saakka täysin päässyt. Oon poltellut kynttilöitä ja lukenut ihan sairaan paljon kirjoja. Oon juonut teetä hunajan kera, Oon ulkoillut metsässä aika usein. Oon nukkunut tosin luvattoman huonosti kokonaisen viikon, pätkissä semmoista 2-4h yöunia. Mutta viime yön nukuin kuin tukki, ehkä tää uniongelmakin alkaa siten taas helpottumaan hiljalleen. :)

4 kommenttia:

  1. Jospa tässä pääsis itsekin zen-olotilaan loppusyksystä. Nyt pari viikonloppua työt venyny viikonloppuun ja lokakuu on kiireinen. Mutta rauhallisemmat ajat siintää näköpiirissä. Mun pitäis saada balanssi töiden ja vapaa-ajan välille. Tsemppiä syksyyn!

    VastaaPoista
  2. Löysä budjetti toimii kun ei ole paniikkia saako sitä pidettyä. Itsellä ainakin juuri silloin, paniikinkourissa tulee osteltua kaikenlaista ja keksittyä uusia tarpeita...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se tuntuu meneväm, sitten kun sisäistää että on varaa niin tajuaa ettei tarvi hötkytä. :)

      Poista

Suositut tekstit