perjantai 5. huhtikuuta 2019

Musta tulee sijoittaja!

Jee! Siis nyt on huikee fiilis! Mää siis hurahdin tuohon Danske Bankin ja Armanin ohjelmaan ja oon niitä videoita youtubesta katsellut. Eilen katsoin semmosen asiantuntija-videon, missä puhuttiin siitä, että varoja kannattaa hajauttaa. Ja siitä, kuinka sijoittaminen kannattaa aloittaa än, yy, tee, NYT. Niin, mää sitten mielessäni mietin, että jos mulla saa kerran pankkitilillä olla se about 1000e ylimääräistä, niin miksi se sama raha ei saisi olla sijoitustilillä. Käteispuskuri kun on mulla kuitenkin erikseen...

Reippaana likkana laitoin asiasta eilen illalla sähköpostia mun ulosottomiehelle, kun en tiennyt rikonko jotain lakia jos alan sijoittamaan. Hän vastasi tapansa mukaan heti aamusta, että saa sijoittaa, mutta mikäli rahaa alka olla rahastoissa kiinni isoja summia, on ulosotolla oikeus viedä rahat mun sijoituksista. Sähköpostissa minkä uo-miehelle laitoin, kerroin että haluaisin sijoittaa 15e/kk eli 180e vuodessa ja hän kertoi, että semmoisessa ei ole mitään ongelmaa.

Joten ens palkasta lähtien, musta tulee sijoittaja! :D Tosi pienellä summalla aion siis sijoittaa, se 15e/kk tuskin tuntuu missään mulla tai sijoituksissakaa. Mmutta hyvähän se on alkaa asiaa jo harjoittelemaan.

Sijoituskohde tulee olemaan Nordnetin superrahasto Suomi. :)

Semmosia. Oon ihan innoissaan! :)



Ärsyttääkö Puhelinmyynti? Hanki Puhelinmyyntikielto

14 kommenttia:

  1. Onneksi olkoon! Itsekin päädyin katsomaan samoja Dansken videoita luettuani sun blogia. Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä, ne oli mun mielestä ihan hyödyllisiä videoita. :)

      Poista
  2. Ihan mahtavaa, siitä se lähtee! :)

    VastaaPoista
  3. Velat pienenee ja varallisuus kasvaa :) Hyvältä kuulostaa!

    VastaaPoista
  4. Hieno homma! Itsekin ajattelen että pienikin sijoitussumma on plussaa ja sitä on sitten ajallaan helppo kasvattaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja samalla pääsee opettelemaan ja tutustumaan tuohon sijoittamiseen. Kun ei ole oikeasti siitä mitään hajua. Saa vähä makustella. :D

      Poista
  5. Onpa mahtavaa!
    Onnea tulevalle sijoittajauralle!

    Ja hienoa, että ulosottokin suhtautuu asiaan noin hienosti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mää googlailin aikani ja en oikeen löytänyt vastausta saako ulosotossa oleva sijoittaa siis tällee ihan minisummalla. Kun sen tiesin jo ennestään, ettei voi siellä olla hulluna varalisuutta. On kyllä kiva, että tämmönen onnistuu.

      Poista
  6. Sulla on fiksun oloinen uo-ihminen. Mulla niin töykeän oloinen ettei paljon viitti kysellä. Tänään oli tullut Netpostiin päätös, että palkasta ottaminen alkaa, toivon että se menee suoraan palkanlaskentaan, eikä tule esimiehelle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollu tosi mukava tuo. :) Mulla meni suoraan palkanlaskentaan se päätös, meillä töissä palkan laskenta on iso erllinen firma, jolle se on ulkoistettu.

      Poista
  7. No nii, kaikki niin hehkuttaa tuota Armanin ohjelmaa, että mun on siis pakko katsoa myös =). Kiitos koukutuksesta.

    VastaaPoista
  8. S-bonukset saa muuten myös kätevästi rahastoon, eikä takuulla tule uo:n kannalta liikaa tuottoa :D. Kiva silti seurata rahaston kehittymistä.

    VastaaPoista

Suositut tekstit