maanantai 3. helmikuuta 2020

Harrastuksista

Mulla on tosi halvat harrastukset. Oon nyt tänä vuonna pyrkinyt liikkumaan hieman enemmän, kun tuntuu että paino hiiipii ylöspäin. Jotenkin kun liikkuu enemmän, niin tulee helpommin nälkä säännöllisin väliajoin, eikä käy sillee, että syön aamulla leivän ja sit about klo 18 maissa illalla hirveä määrä ruokaa ja herkut päälle niin, että loppuilta menee ruokaväsymyskoomassa maatessa.


Mä oon kehittänyt vapaapäiviin semmosen rytmin, herään tosi myöhään, about 10 maissa. Sitten käytännössä rötvään sohvalla tekemättä mitään reilun tunnin. Sit pakotan itseni ylös, siivoilen ehkä vähän ja syön leivän. Sitten lähden yleensä liikkeelle.

Harrastukset ja niiden hinnat:

Uinti: tätä harrastan n. 1x/vko. Maksan tämän työpaikan smartum kortilla, joten tää on mulle käytännössä lähes ilmainen. Ainoastaan olen tietenkin hommannut aikoinaan uimapuvun ja uimalasit sekä uimalakin (joka. piti tammikuussa uusia hurjaan 7 euron hintaan) Uiskentelen yleensä 1km pätkän ja sen jälkeen meen lämpimään altaaseen venyttelemään ja nauttimaan vesihierontapisteistä.

Kävely: kävely on mulle semmonen uusvanha juttu. Koiran kanssa tuli käveltyä tietenkin, mutta koiran vanhetessa lenkit muuttuivat tosi lyhyiksi. Nyt oon alkanut kävelee semmosia 5-10km lenkkejä ehkä about 1-2x/viikossa. Tämä on tietenkin ilmaista. Kävelen samoilla talvikengillä, millä muutenkin liikun. Oon aikoinaan harrastanut juoksua paljonkin ja siihenkin löytyisi varusteet, motivaatio on siihen toistaseksi ollut hukassa ainakin 1.5 vuotta jo. Mutta parempi kävellä kuin ei tehdä mitään.

Hiihto: Tää on mulle ihan uus juttu. Tänä talvena oikeestaan alottanu ja muutaman kerran käynyt. Hitsit se onki vaan aika erilaista mitä se kouluaikana oli. Hiljokseen menee ja vaan nauttii. Tää kustantaa mulle sen verta bensaa, että ajan autolla siskon kautta hiihtoladulle. Koska mun siskolla on monet sukset niin se on aika kiltti ja ehdotti, että voin lainata sen kamppeita. Ja se ei ees tiedä, että olen ulosotossa. Paitsi jos se eksyy näille sivuille niin varmaan kohta tietää. :D Mutta ei se mitään.

Kuntosali: Tämän suhteen oon laiska, ehkä 1x/kk tulee käytyä. Maksan työpaikan smartumilla nää mun yksittäiset käynnit. Joskus, liian harvoin, teen kotijumppaa myös.

Eli aika aerobispainotteinen on mun urheluharrastuspuoli ja todella halpaa myös. Lisäksi harrastan lukemista, lainaan kirjastosta kirjoja, eli ilmaista sekin. Syksyisin tulee neulottua ja silloin menee lankoihin tietysti jonkin verran rahaa, en oo koskaan laskenut.

Kaiken kaikkiaan mulla on kyllä lähes ilmaista tämä harrastaminen. Oon miettinyt, että mitä mää harrastaisin, jos rahaa olisi laittaa enempi harrastuksiin. Niin mä en oikeastikkaan tiedä. Varmaan näitä samoja. Tai ehkä hommaisin jonku kuukausimaksullisen salikortin, joka tavallaan saattas pakottaa mut käymään enempi kuntosalilla. :D Mut veikkaan, että en hommaisi. Se vaa ei oo oikeen mun juttu.

1 kommentti:

  1. Mulla on ihan hirveän kalliit harrastukset tuloihini nähden. Asun vuokralla ja viime vuonna harrastukset tuli kulutuksessa heti asumisen jälkeen kakkosena ja kolmantena tuli Vespa joka sekin voitaneen lukea harrastukseksi, koska kulkuvälineenä se ei ole mulle välttämätön, pyörälläkin pärjäisin.

    Jos lasken harrastukset ja Vespan yhteen maksoin näistä elämän iloista huomattavasti ennemmän kuin asumisesta ja syömisestä yhteensä. Onneksi en juo, tupakoi, meikkaa, enkä osta uusia vaatteita, niin riittää jotenkin rahat luksusharrastukseen. Saan siitä niin paljon iloa ja ystäviä elämään että maksaa mitä maksaa, siitä en ainakaan tänä vuonna vielä luovu. <3

    VastaaPoista

Suositut tekstit