sunnuntai 11. heinäkuuta 2021

Ostetut tavarat kesäkuu 2021

Kesäkuussa ostettua:

Ruokapöytä 130e

Pöytäliina 80e

Mekko 10e

Napakoru 8e

Mekko 8e

Paita 4e

Paita 2e

Hedelmäkulho 2e

Yht 244e


Kaikki vaatteet ja hedelmäkulho kirpparilta. Vanha ruokapöytä on ostettu 11 vuotta sitten ja nyt oli aika päivittää alennuksesta. Oon tyytyväinen kun sain haluamani pyöreän pöydän jossa keskellä yksi jalka.


En tiedä miksi mulla ei motivoi oikein blogin kirjoitus. Tämäkin tulee "myöhässä", kun heinäkuuta on menty jo pitkästi. Rahan käyttöä tulee kyllä seurattua ja etenkin nettovarallisuuden kehityksen seuranta on kyllä motivoivaa. Mut ei silti oo semmosta samanlaista draivia mitä oli velkojen maksuun. Joka kk menee hyvä summa (yli 1000e) säästöön, mut en saa siitä oikein kiksejä. 


Tuntuu että koen tosi vahvaa syyllisyyttä koska mulla on kesän tekemisiin mennyt jo hurjasti rahaa, vaikken oo vielä ollut lomallakaan kuin alle viikon. Tuhlailu alkoi jo kesäkuussa. Jotenkin nauttii kesästä ja kesäpuuhista. Silti hirvittää mun tuleva 2 viikon kotimaan lomareissu kaikkine syömisineen. Mun on pakko budjetoida kesään lisää rahaa. Se stressaa. En tiedä miksi, kun ei se mun säästösummaan vaikuta kuitenkaan ollenkaan niin mitä väliä? Miksen nauttisi nyt kun on rahaa mitä tuhlata? Ja nautinkin, tietty. Silti se syyllisyys kalvaa ajoittain.


Mies oli kauhuissaa yks päivä ku tasasin mun latvoja (ehkä 6cm) keittiösaksilla vessan peilin edessä. Sanoi että mee hyvä ihminen kampaajalle kun sulla on kerran varaa sieläkin leikata. Sanoin takas, että meni jo. Vuoden päästä voisin tosiaan ehkä käydä kampaajalla tasoittamassa latvat kun on ne ehkä ihan vähä haastavaa itsellä leikkoa 😂


2 kommenttia:

  1. Ehkä vähän ontuva vertaus, mutta vertaan painonpudotukseen. Pudotusvaiheen jälkeen on löydettävä tasapaino, jossa paino pysyy samassa, ei putoa, ei nouse.

    Sulla on ollu rankka "laihis" ja nyt on aika opetella tavallista oloa ja eloa. Anna senkin oppimiselle aikaa. Tasapaino kyllä löytyy ennen pitkää. Ja toisaalta jokaisella on ne kohteet, joihin käyttää surutta rahaa ja ne joihin ei laittaisi latiakaan. Eri arvostuksia. Nekin kannattaa löytää, niin olo helpottuu, kun tietää, että tää on mun "ihan sama mitä maksaa"-kohde, johon SAAN käyttää rahaa, koska haluan ja voin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tulee luottavaisempi mieli että se tosiaan sieltä löytyy. Hyvä vertaus oli 🙂

      Poista

Suositut tekstit