perjantai 11. syyskuuta 2020

Budjetti 15.9-14.10.2020

 Palkka 2865e

Ulosottoon 1028e

Jää 1841e

Pakolliset:
Vuokra 427e
Terapia 120e
Autovero 74e
Autovakuutus 70e
Kotivakuutus 60e
Sähkö 47e
Puhelin 30e
Netti 17e
Opintolainan korot 10e
Yht 855e, jää 986e

Muut: 
Ylimääräiset uo 330e
Käyttö 291e
Bensa 200e
Taloustili 150e
Nordnet 15e

Yht 986e, jää 0e

Noin, tulihan niitä laskuja ja en ollut saanut laskutilille kasattu sitä mun sinne haaveilemaa puskuria, kun se meni viime kuun elämiseen. Mutta ei se mitään. Oon elänyt muutoin aika sievästi ja saan taas puskuiin viime kuun käyttörahasta käteispuskurisäästöön lisää rahaa. Hyvä minä! Ja tili kuitenkin riittää ylimäärisiin suorituksiin. Aika jees!


Mä en aio pitää säästösyyskuuta. Suunnittelin itse asiassa eläväni kuin ellun kanat. :D Itse asiassa aloitin jo hankkimalla itselle 6 paria sukkia, 4 euroa pari. Ja ne oli alennuksessa. Törkeän hintaisia mun mielestä. Mutta jos ne kestäis kauemmin ku ne euron sukat mitä oon nyt ostellu. Toivottavasti ainakin. Lisäksi menin ja ostin kylpypyyhkeitä 4 kpl. Railakas tuhlailusyyskuu siis aluillaan.


Tiukahkosta budjetista ja suunnitelusta tuhlailusta huolimatta, tästälkin palkasta menee 15 euroa sijoituksiin. :) Jos  sinä haluat avata sijoitustilin Nordnettiin, niin tuon, nordnet.fi, linkin takaa saan siitä pienen komission. Tilin avaus ei sido sua ostamaan mitään indeksirahastoa tai mitään muutakaan. 

2 kommenttia:

  1. Törmäsin vahingossa blogiisi ja jäin koukkuun seuraamaan kuinka upeasti olet taistellut velkaloukusta eroon. Mulla ei ole uo-velkoja tai muitakaan velkoja, mutta olen sun budjeteista inspiroituneena aloittanut taistelun pois kädestä suuhun elämisestä. Jo 3 kuukautta olen tehnyt budjetin ja ylijäämän jakanut kahtia: 50% menee opintolainan ylimääräisiin lyhennyksiin ja 50% asuntosäästötilille. Tässä kuussa menee 420 molempiin, tavoitteena olisi, että viimeistään 2 vuoden päästä olisi 10000 säästötilillä ja opintolaina kokonaan maksettuna.(Oli muutenkin ihan turha laina aikoinaan, kävin töissä opiskelun lomassa ja olisin pärjännyt ilmankin, mutta kun mukamas tarvitsi shoppailla kaikenlaista.)

    Mutta hirveästi tsemppiä, ei mene enää pitkään ja sitten olet VAPAA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos, olipa ihana kuulla että blogi on inspiroinut ja auttanut. Mahtavasti maksat opintolainaa pois ja säästät samalla. Huippua!

      Poista

Suositut tekstit