lauantai 25. heinäkuuta 2020

Helpotusta kuukauden käyttörahaan

Mun kuukauden käyttörahabudjetti on yleensä 400 euroa. Kesälomakuukauden vuoksi heinäkuun palkka ei sisältänyt mitään lisiä ja mun oli pakko olla maksamatta ulosottoon juurikaan ylimääräistä ja pakko laskea käyttörahabudjetti 134 euroon, koska rahaa ei yksinkertaisesti jäänyt enempää.

Tämän jälkeen tapahtui seuraavaa:

- blogituloja 86,2e
- auton hullosta 30 e ylijäämää
- kirppikseltä 87e voittoa

Käyttöbudjetti yht 300e, puskuriin 37 euroa


Olin unohtanut että mulle oli tulossa blogituloja. Siis jeeee! Tämä oli huippumukava yllätys.

Toinen mukava yllätys oli että auton huoltoon varatusta 100 eurosta jäi 30 euroa ylimääräistä ja siirsin ne käyttöbudjettiini. Näiden jälkeen käyttöbudjetti oli kuukaudelle yhteensä jo 250 euroa.

Päätin myös aktivoitua ja vein tavaroita viikoksi kirpputorille. Tämä oli hieman riskialtista ja hankalaakin, koska mulla ei ihan oikeasti vaan ole ylimääräistä tavaraa kotona. :D Kävin kaapit kuitenkin läpi ja löysin jotain myytäväksi kelpaavaa. Mutta en paljoa. Olin aika skeptinen tämän kirpputorihomman suhteen, koska pöytävuokra oli 25e.

Tänään kirppis loppui jea loppusaldo oli 111 uroa. Eli voittoa tuli 87 euroa. Päätin toimia tämän suhteen siten, että laitan 37 euroa puskuriin ja 50 euroa kasvattamaan käyttöbudjettia.

JA TADAA! Kuukauden käyttöbudjetti on kokonaisuudessaan tasan 300 euroa mikä on tosi hyvin, about 10e per päivä.

Tällä hetkellä mun käyttötilillä on rahaa 250 euroa. Oon aika tyytyväinen että oon käyttänyt 11 päivän aikana vain 50 euroa rahaa. Olen ostanut tuolla rahalla miehelle pienen yllätyksen kun hän sai uuden työn, lisäksi olen ostanut eväitä töihin sekä yhden lahjan.

Eiköhän tämä kuukausi ole taputeltu aika hyvin siis! Ja jos mitään yllättävää ei tapahdu, niin mun ei tarvitse koskea mun varatilin 115 euroon eikä käteispuskuriin. ja sain jopa käteispuskuriin lisää euroja. Hyvä minä!



 

2 kommenttia:

  1. Olen iloinen puolestasi! Hienoa saada kirpputori- ja blogituloa juuri silloin, kun niitä todella tarvitsee. Tuo "ei mulla ole ylimääräistä tavaraa" -tunne on minullekin tuttu ja silti aina jotain löytyy, kun tarkkaan penkoo. Hassua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toki se oma aktiivisuuskin vaikuttaa siihen että lisätuloja tuli nyt. Sinänsä hyvä homma, että tuli tiukempi kuukausi niin sai käytyä kaapit taas läpi. 😅

      Poista

Suositut tekstit