tiistai 12. toukokuuta 2020

Budjetti 15.5-14.6.2020

Palkka 3856e

Ulosottoon 1816e

Jää 2038e

Pakolliset:
Vuokra 427e
Terapia 120e
Pra Suomi 100e
Kotivakuutus 40e
Puhelin 30e
Netti 17e
Opintolainan korot 10e
Yht 744e, jää 1294e

Muut:
Käyttö 400e
Bensa 200e
Ulosotto ylimääräisent suoritukset 330e (165+165)
Taloustili 150e
Ylimääräinen suoritus Pra Suomi 100e
Yht 1180, jää 114e

114e menee vara/laskutilille odottelemaan. Haluaisin niin saada sinne tilille pysyvästi 500e hengailemaan. :D

Olipa kiva tehdä budjettia, kun huomaa, että rahathan riittää ihan kivasti. 430e ylimääräistä tulee lyhennettyä lainojakin. Hyvä minä!

Aion maksaa Pra Suomen kokonaan pois tuolta ulosoton ulkopuolelta.Se on sinänsä tyhmää koska se on korotonta, mutta toisaalta se jotenkin motivoi. Saan väritellä sen värityskuvankin loppuun.

Ja odottelen miä se ulosototto tekee, jos se ei maksa Gothiaa pois niin maksan sen itse (reilu 90e taulukkomaksuineen) + toiseen velkaan 165e. Jos näin toimin niin jätän sen mitä jää yli 165:stä eurosta ulosottotilille odottelemaan lisää ylimääräisiä suorituksia kesäkuun palkasta. En tiiä hoksaatteko miten meinaan. :D Mulle ainaki selkeää, mutta hankala kirjoittaa se ymmärrettävästi..

Jos taas uo maksaa sen Gothian pois niin maksan 2x 165e ylimääräistä suoritusta. Joka tapauksessa saan värittää sen Gothian kuvanki loppuun. Vissii mun kannattaa piirrellä velkakuvia, kun just ne vasta tein ja nyt saan nuo kaksi pois pikkuveloista roikkumasta. Oon jotenki onnellinen..

Tosi hyvin lyhenee laina nyt taas, reilut 2000 euroa tullaa summassa alaspäin. Hyvä meininki! Loppuu kohta velat kesken. :D


9 kommenttia:

  1. Jee ihan mahtava tunne kun jää ylimääräistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ja kaikista parasta on se että ylimääräistä jää siitäki huolimatta että maksan 430e ylimääräisiä suorituksia. Aivan parasta!

      Poista
  2. Olen lukenut blogiasi jo pitkän aikaan, mutta nyt vasta uskaltauduin kommentoimaan. Olen itse vasta aloittelemassa velkojeni takaisin maksua ja on ollut ihana huomata että se todellakin on mahdollista. Kiitos siis todella inspiroivasta blogista! Itse odotan vielä tuota päivää saapuvaksi kun minulle jää ylimääräistä rahaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että insiroi. Kyllä ne velat sieltä hoituu pikkuhiljaa. Itsellä on vaikeinta se kun haluais kaiken tapahtuvan heti, ei tahtois malttaa..

      Poista
  3. Sun blogi tipahti tänään mun eteen just oikeeseen aikaan, kiitos siitä. Tosi kiva lukee sun juttuja koska ne on noi aitoa. Saanko kysyy sellasta, että onko sulla sellasta ongelmaa että päivittäin mietit rahaa. Siis että et vaan saa mielenrauhaa rahan kanssa vaikka sitä oiskin tavallaan "tarpeeks".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä koen että mulla on mielenrauha siinä mielessä rahojeni kanssa koska mulla on kivasti jo puskurisäästössäkin rahaa. Mutta, kyllä mä käyttöbudjettia ja siinä pysymistä seuraan päivittäin. En koe että raha asiat pyörisi koko ajan päässä, mutta sanotaanko niin, että tiedostan koko ajan paljon mulla on käyttörahaa ja elelen sen mukaan. :) En koe ongelmaksi tuota rahankäytön seurantaa ja tiedostamista. Siitä on tullu vähä semmonen tapa. Aluksi etenki veöat pyöri koko ajan päässä ja laskin ja pyörittelin niitä koko ajan aivan pakkomielteisesti. Nyt velkojen pyörittely on keskittynyt niihin hetkiin, kun se velka lyhenee. Toki, oon tosi malttamaton edelleen ja huomaan velkasumman vähentyessä alkavani miettimään erilaisia ratkaisumalleja sen vielä nopeampaa niittaamista varten 😄

      Poista
  4. Hei. Mitenköhän mahtaa luottotiedot palautua pitkän ulosoton jälkeen. Omien laskelmieni mukaan olen velaton 15.6.2021. Kiitos etukäteen mikäli tietoa aiheesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitkäkestoinen ulosottomerkintä (yli 2v) poistuu heti velkojen maksun päättyessä. Muut merkinnät poistuvat rekisteristä käsittääkseni sen mukaan miten niillä on siellä päättymispäivä. Omat luottotiedot saa tarkastettua ilmaiseksi 1x vuodessa. Tässä linkki, mistä saa ilmaiseksi kerran vuoteen pyytää luottotiedot ja ne tulee ladattavana suoraan puhelimeen
      https://my.bisnode.fi/data

      Poista
  5. On kyllä ärsyttävä tää bloggerin hallinnointiominaisuus puhelimella kåyttää ku se ei pyydä vahvistamaan ollenkaan jos sormi osuu väärään kohtaan vaan poistaa suoraan kommentin. Tuli kysymystä mun palkan suuruudesta ja että olenko tietoisesti pyrkinyt sitä nostamaan uo:n aikana.

    Niin olen pyrkinyt. Teen todella innokkaasti ylitöitä aina kun niitä ok tarjolla. Lisäksi olen kouluttautunut ulosoton aikana lisää ja sillä keinoin nostanut kk-palkkaani n.500e/kk ylöspäin. Lisäksi mun veroprosentti on kohtalaisen pieni, koska lasketutan siihen työmatkakorvaukset jo ennalta mukaan. Näillä keinoin saan pidettyä nettopalkkani oikeastikin hyvällä tasolla, siten että uo lyhenee kiitettävää tahtia. :)

    VastaaPoista

Suositut tekstit