perjantai 7. kesäkuuta 2019

Kesä on tullut

Ihan mahtavaa parasta huippua! Kesä on täällä. <3 Tänään +30 astetta lämmintä ja suuntasin kaverille kyläilee ja siitä sitten rannalle. Mää varmaan toistan itseäni viime kesältä, mutta mää niin nautin täysin siemauksin kun saa vaan olla ja maata auringossa, juoda vichyä ja syödä päivä vaan jotain pikkusuolaista ja illalla sitten kunnon ruokaa.

Mahtavaa on olla vuorotyöläinen näinä hetkinä, kun on vapaata arkipäivänä ja sattuu tulee lämpimät ilmat. Toivottavasti ois yhtä lämmintä huomennakin, sunnuntaina saa viiletä ettei paistu töissä. Jotenkin on ollut tosi epämotivoivaa olla töissä nyt. Varmasti johtuu siitä, että odotan niin kovasti kesälomaa. Mutta enää 6 työvuoroa ja sitten lomalle! :)


Oon suunnitellut kesälomalleni enemmän tekemistä kuin vuosikausiin. Mietin jo, että onkohan mulla liikaakin tekemistä. Reissaan ekana lomaviikonloppuna juhannukseksi Baltiaan, sitten  seuraavana kotimaan reissu siskon tykö. Toisen siskon kanssa meen mökkeilemään heinäkuun eka viikonloppu ja vikana lomaviikonloppuna mun kaverit tulee kyläilemään meille. Toisaalta oon viikot kyllä sitten kotona, niin jospa sitä ehtis vaan olla möllöttääkkin.

Vähän hirvittää rahan meno, mutta luulen etä tuo Baltian reissu syö eniten. Oon matkat ja majoituksen jo maksanut, käydään siellä semmosella päiväretkellä joka maksaa 125e. Se ja ruuat sekä matkat siellä paikanpäällä on maksamatta. Arvioisin, että n. 300e menee siihen vielä.

Siskon tykönä vierailu viikonloppu sisältää junamatkat n. 50e ja jos käydään jossain syömässä niin ehkä 20e. Ja ylläriosioksi jätän 30e eli 100e yhteensä.

Viikonloppumökkeily on suhteiden vuoksi hävyttömän halpaa. Kaksi yötä mökillä 30e, bensoihin n. 50e. Ruuat n.20e. Eli 100e.

Kaveriviikonloppu täällä meillä tulee maksamaan varmaan n. 200e. Sisältää festarilipun ja alkoholia, ruokaa ja ehkä ostoksia.

Eli karkeasti arvioiden aion käyttää lomallani ainakin 700e. Hui!

Mut ei se haittaa. Aivan paras kesä toivottavasti tulossa. :)


7 kommenttia:

  1. Saako kysyä neuvoa? Olen käynyt ulosoton sivuilla jossa näkyy tämän hetkinen saldo ja velat. Oma tilanne kohdassa on ajankohtainen saldo janalla. Mulla on mystinen tilanne. Eilen 7.6 saldo on yhtä äkkiä tippunut n 21000e 16 000e. Kokonaisumma ja velat edelleen näyttää tuota suurempaa summaa? En ymmärrä olisiko joku maksanut velkojani pois ja niitä ei ole vielä tiliöity johonkin tiettyyn velkaan? Vai voiko tuo oma tilanne aikajana jotenkin vaihdella...Olen aivan äimän käkenä.
    Ollut kiva lukea sun tilannetta. Itsellä ollut velkaa tuo 40 000 ja rapiat ja nyt ollaan jo puolivälissä sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En yhtään kyllä osaa sanoa mistä johtuu, olisiko joku velkoja vetänyt saatavansa pois ulosotosta? Mulle ei oo koskaan noin käynyt, mutta sinuna laittaisin ulosottoon asiasta s.postia ja kysyisin. :)

      Poista
  2. Jos joku on ottanut velkansa pois, niin pitäisi näkyä päättyneet velat osiossa omilla sivuilla.T:Toinen nimetön

    VastaaPoista
  3. Saitkohan alkuperäinen Anonyymi jo vastauksen? Mä olen huomannut tuon saman, jana ja yläpuolella oleva kokonaissaldo ei kulje aina käsi kädessä. Mä olen järkeillyt tuon niin, että kun palkasta ulosmitattu summa on kirjautunut ulosottoon (esim. tiistaina), niin se näkyy heti toisessa. Sitten kun heillä on se joku ajo pe/la yönä, niin tulee näkyviin vasta toiseen.

    VastaaPoista
  4. Kiitos tästä blogista. Kahlasin sen läpi viime yönä, kun tuskastelin tulevien maksujen kanssa...niihin olisi TAAS mennyt koko tili. Päätös, että päästän ulosottoon vajaa 30000€ on nyt helpotus. Pelko on vain oman asunnon ja auton puolesta, mutta ymmärtääkseni ei niihin heti ensimmäiseksi kosketa, kun kuitenkin säännöllinen palkka noin 2600€. Kysyisinkin sinulta, viedäänkö sinun palkastasi se noin kolmasosa ja kun palkka vaihtelee kuukausittain, mistä summasta se alunperin laskettiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Palkanlaskija ottaa nettopalkasta sen noin kolmasosan, eli otettu summa vaihtelee kuukausittain sen mukaan paljon tienaa. En tiedä, miten silloin, jos ei oteta palkasta suoraan. Lasketaanko itse uo-laskurilla kuukausittain vai onko jokin sovittu könttäsumma, mikä tarkistetaan silloin tällöin?

      Multa napataan huomenna ekaa kertaa palkasta. Olen suhtautunut suht lunkisti ulosoton alkamiseen, sillä se oli ainoa keino saada kk-lyhennyksiä pienemmäksi, mutta kyllä se vaan kouraisi, kun näki palkkanauhasta, miten paljon vähemmän rahaa tulee huomenna tllille. Samaan syssyyn tuli vielä asumistuen vuositarkastus ja sitäkin maksetaan jatkossa 200 €/kk vähemmän kuin ennen. Hyvää kesälomaa vaan! No ei vaan, itse tämä soppa on keitetty.

      Maksan tässä ohella vielä paria pankkilainaa ihan ajallaan ja kieltämättä tuli mieleen, että pitäisikö nekin päästää ulosottoon. Näinhän uo-mies suositteli, että onko sulla oikeasti varaa maksaa. Toki se pidentää ulosoton aikaa, mutta helpottaisi nyt tällä hetkellä ja lähitulevaisuudessa, kun niiden lyhennyssumma jäisi pois... sitten ei olisikaan muita laskuja kuin vuokra (sis. netin), puhelin, sähkö ja kotivakuutus. Kyllä tämä vähintään semisti ahdistaa, kun on kuitenkin pieniä lapsiakin elätettävänä. Yksin pärjäisin ihan hyvin.

      Poista
  5. Nukkekoti, täällä myös sama tilanne kuin sulla, eli olen päästänyt velat ulosottoon viime talvena. Uo alkoi huhtikuussa ja vielä sinne pari juttua tippuu mukaan. Mä sain Velkaneuvonnasta neuvon päästää velat ulosottoon. Ainoa mikä ärsyttää, on uo-hlön asenne, on jotenkin nihkeä kun olen soitellut ja jutellut tilanteesta. Mulla on myös 3 lasta, erosin viime syksynä. Tää blogi on huippu, löysin tän talvella ja seuraan viikottain. Tän avulla olen selvinnyt tilanteestani järjissäni, kun kenellekään en ole tilanteesta kertonut :)

    VastaaPoista

Suositut tekstit