perjantai 3. toukokuuta 2019

Haastattelu ylellä

Viikko sitten perjantaina ylen toimittaja lähestyi mua blogin kommenttikentässä ja pyysi haastattelua. En harkinnut kauaakaan, kun päätin että voin sellaisen antaa, mutta nimettömänä. Edelleen soimaan itseäni siitä, etten ole tullut kaikille "kaapista" tän ulosotto-asian suhteen. Toisaalta läheisimmät ja tärkeimmät tietää. Se on tärkeintä.

Juttu ilmeistyi nyt aamulla yle:n verkkosivuilla:

https://yle.fi/uutiset/3-10759950

Mun mielestä juttu oli hyvin kirjoitettu. Ehkä vähä pisti silmään, että sanoinko ihan oikeasti ostavani ne marimekon pyyhkeet vasta ulosoton päätyttyä? Taisin sanoa... Katsotaan maltanko olla ostelematta niitä jo nyt. Vois ainakin käsipyyhkeet seuraavan vuoden aikana ostella. Siinäpä mulle tavoite! ;)

Tää päivä kuluukin varmaan sitten uutisen kommenttiosiota seuraillessa. :D

9 kommenttia:

  1. Hieno juttu! :) Sun blogista on ollut takuulla todella monelle apua! Eikö sulla ole pian tulossa synttärit? Marimekon pyyhkeet synttärilahjaksi? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustaki oli hyvin kirjoitettu. On tulossa juu, katsotaan onko pyyhkeistä jauhaminen uponnu. :D

      Poista
  2. Hyvä juttu! Kertoi rehellisesti ja jopa positiivisessakin hengessä ulosotosta. Eihän tämä uo oikeasti ole sellainen peikko, kuin usein on kuvailtu. Pahasti velkaantuneille se mahdollinen pelastus :)

    VastaaPoista
  3. Itselle ainakin oli nimenomaan pelastus :)

    VastaaPoista
  4. Olitko missään vaiheessa huolissasi siitä, miten työnantaja reagoi ulosottoon? Tarvitseeko siitä olla huolissaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ollut, sillä meillä palkanlaskenta on ulkoistettu eri firmalle ja ainakaan käsittääkseni työnantaja ei asiasta tiedä. Ei ole ainakaan ottanut puheeksi. Luin jossain vaiheesa lakitekstejä aiheesta ja muistaakseni noissa ulosotto asioissa on aika tiukka salassapitovelvollisuus palkanlaskennalla. Toki jos esimies =palkanlaskija niin hänen tietoonsahan se tulee, jos ulosmittaus tapahtuu suoraan palkasta.

      Poista
  5. On kyllä hyvä kirjoitus! Mutta älä turhaan soimaa itseäsi ettet ole tullut 'kaapista ulos'. Ehkä olen vähän vanhanaikainen, mutta minun mielestä osa elämästä on yksityistä ja osa muillekin avointa. Ulosotto, ja raha-asiat ylipäätään, on minun mittapuulla sitä yksityistä aluetta. Minun UO:sta tietää vain mieheni. Olen harkinnut parille muulle läheiselle kertomista, mutta en ole sitä tehnyt. Minun olotilaa kertominen saattaisi helpottaa, muuta hyvää tai hyötyä en siitä ole keksinytkään.

    VastaaPoista
  6. Heippa, uusi lukija ilmottautuu!
    Luin blogisi läpi tossa hetki sitten ja inspiroit todella paljon tän oman projektin kanssa :)

    Ymmärrän että näistä ei viitsi paljon huudella mutta itse oon sen verta höveli et aika moni tästä tietää :D joskus vois vaikka olla hiljaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Lueskelin blogiasi ja uskon,e ttä oot melko pian ulosottovelaton, kun eää muutama tonni jäljellä. Kannattaa tosiaan säästää puskuri, niin välttyy monelta stressaavalta rahatilanteelta. Tsemppiä!

      Poista

Suositut tekstit