keskiviikko 24. huhtikuuta 2019

Tulin järkiini

Mää tosiaan aiemmin kirjoittelin sitä sivutyön hankinnasta. Idea eteni niin pitkälle, että pääsin työhaastatteluun, joka menikin tosi hyvin ja alustavasti paikkaa mulle lupailtiin. Työhaastattelun jälkeen tuli semmonen kauhu, mitä jos mää oikeasti pääsenkin siihen työhön. Pari päivää asiaa mietittyäni otin puhelimen käteen ja soitin sille haastattelijalle. Pelotti/jännitti tosi paljon miten se suhtautuu, kun ilmoitin että koen, että tulee sittenkin liikaa töitä jos aloitan sivutyöt. No, suhtautuminen oli tosi jees, hän sanoi että hyvä että hoksasit nyt.

Tosiaan, tulin siihen tulokseen, että mää oon niin kova tekee töitä, ylitöitä jo omissakin töissä, ettei mitään järkeä. Koska tiedostin, että jos sen sivutyön n nin tällä mielenöaadulal tuun oleen töissä 24/7. Nyt mulla on tosi hyvä mieli siitä, etten otaanut sitä toista työtä. Etenkin, kun palkkaus oli alle sen mitä olin asettanut tavoitteeksi. Palkka olisi ollut n.13e/h, tavoitteena mulla oli yli 15e/h.

Muutenkin, nyt oon suunnitellut kesän ajalle paljon paljon kaikkea kivaa tekemistä. Toki se syö rahaa, mutta ei se haittaa kun ne menot on suunniteltuja ja puskurikin on kunnossa hätätilanteiden varalta. Ja ainahan voi tehdä ylitöitä. :D

Jotenkin tää elämä nyt vaan soljuu kivasti. Ulosotto lyhenee suunniteltuun tahtiin mikä on tosi tosi kivaa. Enää 26kk! Oon pitkästi yli puolenvälin jo!

Nyt kevään tullessa huomaan haaveilevani säilytyslaatikoiden ostamisesta ja ehkä teenkin sen. Koska noista kaapeista on vaan pakko saada raivattua tavaraa pois. Viime keväänä pidin kirpparipöytää viikon verran ja tienasin sillä jotain 70e. Päätin silloin etten ikinä koskaan enää, mutta nyt tuo kirppistelyajatus on silti hiipinyt mieleen. Pitää katsoa kuinka hullaannun tänä keväänä.


11 kommenttia:

  1. Hyvä kuunnella itseään! Kirppistely on mustakin aina hirveä homma, mutta tulee hyvä mieli, kun saa kamaa pois. Tosin se aina jää ja jää - nytkin olen kuukausikaupalla suunnitellut lastenvaatevuoren läpikäyntiä, mutta aina on tullut parempaa tekemistä :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pitää siivoilla kaikki kaapit ja katsoa kuinka iso vuori poislaitettavaa tulee, mutu-tuntumalla se on paljon se. :D

      Poista
  2. Kannattaa joo varoa, ettei tule burnot! Mulla ois pari kysymystä:

    - Sun päätyö on ilmeisesti aika "vakaa"? ELi sulla ei ole pelkoa irtisanomisesta?

    - Raukeaako alkuperäinen korko kokonaan kun laina menee ulosottoon? Eli maksetaanko sinne ulosottoon vain se alkuperäinen itselle saatu lainasumma + 7 %:n vuosikorko? Toki taulukkomaksut jne tulee kans, mutta onko tuo 7 % ainoa korko eli alkuperäistä lainan korkoa ei tarvitse maksaa? :o

    P.S. Ihmettelin kun kommenttini ei tule näkyviin ja huomasin ettei tässä blogissa voi kommentoida Operalla tai Firefoxilla ollenkaan, ainoastaan Chromella onnistui kommenttin tulemaan esiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei ole irtisanomispelkoa onneksi.

      Siis ei ne korot ja kulut mihinkään häviä, maksettavaksi tulee lainanpääoma+sille kertynyt korko ja perimiskulut+ulosoton käsittelykulut, ja se kokonaissumma sitten kasvaa 7%:n korkoa ulosotossa.

      Poista
    2. Tähän sellainen tarkennus, että lainan alkuperäinen korko ei kasva korkoa enää ulosotossa. Vain pääoma+kulut kasvavat korkoa.

      Poista
    3. Kiitos velkavanki tarkennuksesta. :)

      Poista
  3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Hei! Työskentelen toimittajana Ylellä ja eksyin blogiisi, koska olen tekemässä juttua ulosottoon liittyen.
    Olisin kiinnostunut haastattelemaan sinua. Jos olisit halukas haastateltavaksi, niin voisitko olla yhteydessä minuun sähköpostitse paula.collin@yle.fi tai puhelimitse 040 8091 849? Kiitos jo etukäteen!
    - Paula Collin, toimittaja, Yle Turku

    VastaaPoista
  5. Moi!
    Olen lukenut blogiasi pitkään. Kiitos siitä!!
    Kun minä aloin systemaattisesti ottamaan itseäni niskasta kiinni, minulla oli velkaa 45000€. Minulla oli kaksi työtä jotta sain lyhennyksiä tehtyä enemmän ja nyt tilanne on se että minulla velkaa 4700€. Olen kärvistellyt viisi vuotta tuon lainasumman kanssa. Iso kiitos sinulle että olen jaksanut!! Olet tehnyt mahtavia laskelmia, joihin itsellä ei paukut riittänyt vaikka halua olisi ollut. Katsoin vain kuitista paljon velkasumma pienentynyt ja revin laskuja sitä mukaa kun tulivat maksettua. Pran kanssa pystyi hyvin tekemään sopimuksen. Kun kolme kuukautta olin lainaa lyhentänyt, ottivat sen pois ulosotosta ja jatkoin maksamista heille. Näin myös koron kasvu jäi siihen. Sinut löysin kun aloin netistä etsimään vertaistukea. Seuraan sinua loppuun asti ja tsemppaan mielessäni. Iso kiitos!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa kuulla miten upeasti oot selvinnyt veloistasi. Ihan loppusuoralla oot jo. Huippua! <3

      Kiva, jos oot saanu mun blogista voimaa ja tsemppiä. Kiitos aivan ihanasta kommentista. :)

      Poista

Suositut tekstit