maanantai 12. marraskuuta 2018

Ale -60%

Aivan huippu tuo s-kauppojen ilta-ale. Muutaman kerran nyt sitä hyödyntänyt. Ilta-ale tarkoittaa siis sitä, että -30% tuotteet ovat iltaisin klo 20 jälkeen -60%:n alennuksessa. Idean sain lukemalla muiden blogeista, kuinka he ovat tätä alennusta hyödyntäneet.


Itse olen ostanut ainoastaan lihatuotteita alennuksesta. Tämä siksi, ettei tule ostettua mitään turhaa tai semmoista mitä ei voi pakastaa. En syö valmisruokia yleensäkkään niin ne oli helppo jättää ostamatta, samoin leipää löytyy jo pakkasesta.

Kauppaan mennessä olin täysin avoimin mielin, että jos jotain löytyy niin sitten löytyy. Ja ajatuksena, se että jo ostaessa pitää tietää ja suunnitella mitä ruokia ostoksista tekee. Osan olen kokannut samana iltana/seuraavana päivänä, osan laittanut pakkaseen.

Ostokset:

- 2x400g paketti sikanauta jauhelihaa 1€/kpl (toinen syöty tortilloina, toinen pakkasessa odottaa makaronilaatikon tekoa)

- reilu 1kg kanan koipireisiä 1€ (syöty riisin kanssa)

- sian suolalapa 1kg 3€ (syöty lohkopottujen kanssa)

- kanan rintafilee 500g 2.4€ ( syöty riisin ja kastikkeen kanssa)

- possun niska 1kg 3€ (pakkasessa, tullaan syömään perunoiden kera)

-kanan fileesuikale 500g 2€ (pakkasessa, tehdään tästä intialaista kastiketta)



Eli tasan puolet on mennyt heti käyttöön ja puolet pakkaseen.

Rahaa mennyt 13.4€. Oikeasti nämä 7 lihatuotetta, jotka riittä kahden hengen taloudessa reilustikkin viikon, miltei kahden liharuokien  tekemiseen olisivat maksaneet 33.5€. Näin ollen oikein ajoitetuilla kaupareissulla säästöä syntyi 20.1€.

Tätä aion harrastaa jatkossakin! :)

7 kommenttia:

  1. Ihan mahtavat löydöt! Aloin heti itsekin suunnitella milloin sitä ehtisi taas alelappuostoksille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli kyllä huippua ku löyty niin hyvin. :) Pitää vain just pitää huoli siitä ettei kerrytä niitä vaan huvin vuoksi pakkaseen vaan myös sitten syö. Paras keksintö tuo ilta-ale kyllä!

      Poista
  2. Tosi hyvät löydöt teit ja kunnon säästön :)
    Minä olen vuosikausia ostanut laputettuja tuotteita ja tosiaan tuo ilta- ale on mahtava.
    Minä en pääse sitä yleensä itse hyödyntämään, joten ostan suosilla tuotteet -30% alesta. Säästö se on pienikin säästö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. -30% on kyllä kans jo reilu säästö ja hyvä vaihtoehto jos ei iltaisin pääse kauppaan. :)

      Poista
  3. Tosi hyvät säästöt! Meidän pieni lähikauppa (K-market) käyttää onneksi oikeastaan pelkästään -50 % lappuja, mutta toki ne lähtöhinnatkin on jo kalliimmat isoon hypermarkettiin verrattuna. Mä olen vaan niin laiska lähtemään enää illalla kauppaan, kun on näin pimeääkin :/

    Mulla on vihdoin alkanut homma edistyä ja kaksi velkaa olen jo pyytänyt siirtämään oikeudelliseen perintään. 3 kpl on vielä sen verran vaiheessa, ettei niitä ole eräännytetty kokonaan. Maksumuistutuksia olen kyllä saanut. Saa nähdä, kuinka nopeasti ulosotto alkaa. Edelleen haluaisin, että mahdollisimman nopeasti, mutta toisaalta olisi hyvä saada säästöönkin vähän. Nyt ahdistaa kyllä vähemmän kuin hirmulyhennyksiä maksaessa, vaikka toki ulosottotiestä on tulossa pitkä, kun sinne noin 40 000 e menee ja mun suojaosuus on suht iso, kun on kaksi pientä lasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että ahdistus on hellittänyt. Alku on kaikista raskain aika tuossa uo:n tiessä, kun se lähtee rullaamaan niin siinähän se menee sitten. Tsemppiä sulle kovasti!

      Poista

Suositut tekstit